Administrowanie

Administrowanie nieruchomością to przejęcie przez naszą Firmę na zlecenie Właściciela lub Zarządu odpowiedzialności i obowiązku zapewnienia bezpiecznego użytkowania i właściwej eksploatacji powierzonej nieruchomości.

Administrowanie obejmuje między innymi takie czynności jak:

  • naliczenia i rozliczenia wykonywane na rzecz właścicieli
  • bieżące kontrole i przeglądy techniczne,
  • naprawy i konserwacja bieżąca,
  • sprzątanie,
  • pielęgnacja terenów zielonych,

lub nadzór nad realizacją tych prac wykonywanych przez podmioty trzecie.

 

Wykonując powierzone zadanie administrowania wykonujemy następujące czynności:

  • prowadzenie i aktualizowanie ewidencji lokali i zasobów lokalowych,
  • sporządzanie sprawozdawczości z zasobów lokalowych,
  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji właścicieli lokali,
  • prowadzenie pełnego rozliczenia finansowego nieruchomości tak po stronie kosztów jak i przychodów z określeniem kosztów utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej,
  • przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń, interwencji i wniosków dotyczących części wspólnych nieruchomości zgłaszanych przez właścicieli lokali oraz ich bieżącą realizację,
  • reprezentowanie Zleceniodawcy przed sądami w sprawach związanych z zarządem nieruchomością wspólną, na podstawie odrębnego pełnomocnictwa,
  • opracowanie zgodnych z obowiązującymi przepisami regulaminów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Zleceniodawcy,
  • negocjowanie i przedkładania Zleceniodawcy ofert w zakresie świadczenia usług na jej rzecz,
  • kontrola wykonania i rozliczanie umów o dostawę energii elektrycznej, zimnej wody i odprowadzenia ścieków, wywozu nieczystości stałych, domofonu oraz innych umów zawartych przez Zleceniodawcę
  • udzielania każdemu z właścicieli na jego żądanie wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną i rozliczeniach,
  • prowadzenie dokumentacji Zleceniodawcy oraz książki obiektu budowlanego,
  • dokonywanie odbioru wykonywanych robót przy współudziale co najmniej jednego z członków Zarządu Zleceniodawcy,
  • zwoływanie na wniosek Zarządu lub 1/10 ogółu właścicieli lokali zebrań Zleceniodawcy oraz przeprowadzenie zebrania rocznego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o własności lokali.
  • przygotowanie w uzgodnieniu z Zarządem Zleceniodawcy projektów uchwał,
  • indywidualne zbieranie głosów pod uchwałami Zleceniodawcy wspólnie z Zarządem Zleceniodawcy,
  • realizacja podjętych uchwał przez Zleceniobiorcę,
  • negocjowanie i przygotowywanie umów ubezpieczeniowych,
  • usunięcie sprawcy samowolnego zajęcia lokalu stanowiącego część wspólną nieruchomości będącej przedmiotem administrowania,
  • prowadzenie dla administrowanej nieruchomości ewidencji pozaksięgowej, składanie co najmniej jeden raz w roku Zarządowi Zleceniodawcy sprawozdania z działalności Zleceniobiorcy w zakresie objętym przedmiotem umowy.
  • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej lokali mieszkalnych
  • w zakresie zaliczki na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną i kosztów utrzymania lokalu jak również kosztów remontów, opłat za centralne ogrzewanie, dostarczenie wody i odprowadzenie ścieków, wywóz nieczystości i innych opłat lokalnych ustalonych przez gminę zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prowadzenie innych kartotek finansowych dla każdego lokalu w zakresie dokonanych wpłat, jak również występujących zaległości i nadpłat,
  • dokonywanie odczytów wodomierzy i rozliczenie zaliczek wpłacanych przez właścicieli z tytułu indywidualnego zużycia mediów w lokalu,
  • kontrolowanie terminowości wpłat, a w przypadku opóźnień naliczanie odsetek za zwłokę zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  • wystawienie i doręczenie dłużnikom upomnień,
  • podejmowanie środków mających na celu wyegzekwowanie zaległości z tytułu opłat na koszty zarządu nieruchomością wspólną, kosztów utrzymania lokalu oraz kosztów remontów wraz z odsetkami za zwłokę i kosztami egzekucji, należności podlegających przymusowemu ściągnięciu z zachowaniem trybu dopuszczonego przepisami prawa (upomnienie, ewentualnie skierowanie sprawy na drogę sądową i egzekucyjną),
  • dokonywanie przeliczeń wymiaru należności w przypadku zmiany kosztów zarządu nieruchomością wspólną i kosztów utrzymania lokalu;
  • wyliczenie i doręczenie powiadomień dla właścicieli lokali o zmianie wysokości opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną i kosztów utrzymania lokalu,
  • opracowanie i przedłożenie Zarządowi Zleceniodawcy w terminie do 15 grudnia każdego roku planu gospodarczego na rok następny,
  • opracowanie i przedłożenie Zarządowi Zleceniodawcy w terminie do 15 marca każdego roku rocznego sprawozdania finansowego za rok poprzedni.